این قضیه متاسفانه احتمالات زیادی میشه داد برای قطع شدنش از کابل و سوییچ تو مسیر میشه تا اینکه تراست بین دامینها (اگه شامل بشه) باید اینا تست بشن یکی یکی و درست بشن ولی برای حل سریع مشکل برا اینکه کاربران صداشون در نیاد
نرم افزار رو بریزین و درایوها رو ادد کنین تو هر ریستارت درایوها رو از نو مپ میکنه و فرصتی برای شما فراهم میکنه که مشکل شبکه تون رو حل کنید.
در حال حاضر مایکروسافت با ارائه آپدیت KB4471218 این مشکل را در ویندوز 10 نسخه 1809 برطرف کرده است.این رو نصب کنید اگه ندارید .
راه دوم
این فایل رو با پسوند ps1 در مسیر C:\MS ذخیره کنید.(MapDrives.ps1)
$i=3 while($True){ $error.clear() $MappedDrives = Get-SmbMapping |where -property Status -Value Unavailable -EQ | select LocalPath,RemotePath foreach( $MappedDrive in $MappedDrives) { try { New-SmbMapping -LocalPath $MappedDrive.LocalPath -RemotePath $MappedDrive.RemotePath -Persistent $True } catch { Write-Host "Shared folder connection error: $MappedDrive.RemotePath to drive $MappedDrive.LocalPath" } } $i = $i - 1 if($error.Count -eq 0 -Or $i -eq 0) {break} Start-Sleep -Seconds 30 }
این فایل هم بصورت یک اسکریپت در استارت آپ بزارید
PowerShell -Command "Set-ExecutionPolicy -Scope CurrentUser Unrestricted" >> "%TEMP%\StartupLog.txt" 2>&1 PowerShell -File "%SystemDrive%\PS\MapDrives.ps1" >> "%TEMP%\StartupLog.txt" 2>&1
این اسکریپت رو هم در Schedule Task میشه اجرا کرد.
- ۰۲/۰۲/۰۵